Thursday, August 18, 2011

Trac on Windows

Uzun ve iş bakımından yoğun bir aradan sonra Trac ile tekrar ilgilenebildim. Trac'i windows üzerine, komple bir paket halinde kuracak olan BitBami dosyasını indiriyorum. http://bitnami.org/download/files/stacks/trac/0.12.2-3/bitnami-trac-0.12.2-3-windows-installer.exe

Windows'da bazı temel kavramları çözdükten sonra, Linux üzerinde kurulumu deneyeceğim. 

Bu arada dikkatimi çeken diğer bir "project and issue tracking" yazılımı daha oldu; Jira

İlgilenenler için kısayolunu kopyalıyorum. Trac'i çözdükten sonra bakarsınız Jira ile de biraz çalışırız.

Sonuçta geleceğin "Proje ve Şantiye Yönetimi" yazılımları "issue tracking" yazılımları olacak, ilgilenmekte yarar var :)

2 comments:

  1. merhaba Hocam;
    BitNami trac i windows a kurdum ancak templates kalsöründeki index.html de title ı değiştirdiğimde kodlar eski haline geri geliyor.
    amacım template i düzenlemek.

    ReplyDelete
  2. Emre merhaba,
    BitNami'yi ben de kurdum ama blogda da bahsettiğim gibi ayar dosyalarını ve özelleştirmeleri yapamadım. BitNami biraz kapalı bir kutu ve BitNami'yi hazırlayanlar, Trac ve bileşenleri üzerinde ne gibi değişiklikler yapmışlar bilmiyorum. Bu değişiklikler nedeniyle, senin html kodlarında yaptığın değişiklikler istediğin sonuçları vermiyor olabilir. Diğer bir olumsuzluk ise karşılaştığın sorun ile alakalı BitNami ekibini mi? Trac ekibini mi muhatap alacaksın? Hangisinin forumlarını ya da e-posta gruplarını takip edeceksin, bilememek. Sana tavsiyem Trac bileşenlerini parçalı yüklemen. Aklına takılan şeyler varsa burada birlikte öğrenerek çözmekten mutluluk duyarım.

    ReplyDelete